.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تفسیر به روز از آیه های قرآن

چاپ نخست کتاب «تفسیر روز (تفسیر عقلی ـ کاربردی قرآن کریم با توجه به مسائل روز)» تالیف دکتر سیدیحیی یثربی از سوی موسسه انتشارات امیرکبیر منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گفته ایبنا این اثر که دومین جلد از مجموعه تفاسیر روز است، به تفسیر سوره‌های آل‌عمران، نساء و مائده می‌پردازد.
دکتر سیدیحیی یثربی، پژوهشگری که همیشه بر آن می‌کوشد تا به نکته‌ای نو در فلسفه، عرفان، سیاست و مسائل اجتماعی دست یابد، در این اثر نیز کوشیده است تا در حوزه تفسیر قرآن کریم، راه جدیدی در پیش گیرد. او می‌کوشد تا برتری‌های تعالیم قرآن را با توجه به مسائل و مشکلات امروز بشر نشان دهد.

به عقیده او، اسلام دین همه انسان‌ها در همه دوران‌هاست. به همین دلیل باید معجزه‌های روشن خود را برای همه انسان‌ها و همه دوران‌ها داشته باشد. از این جاست که این تفسیر براساس مساله‌ها و نیازهای امروز انسان بنا شده است.

از نظر این مفسر، قرآن نیز همانند طبیعت است که هرچه آگاهانه‌تر و با راه و روش درست‌تر پژوهش شود، نتیجه‌های بزرگتر می‌دهد. در این تفسیر با راه و روش جدید، مسائل امروز بشر به قرآن عرضه شده است. مسائل بزرگی نظیر؛ اعتبار انسان، حقوق اساسی فردی و اجتماعی او، اصالت و اعتبار عقل و اندیشه انسان، روش درست‌اندیشی، دین درست، ادیان و مذاهب باطل و خرافی، خداشناسی، پیامبرشناسی، رابطه انسان و خدا، سیاست اسلامی، مشکلات علما و مدیران جامعه، مشکلات جهان و جهان اسلام و صدها مساله مهم دیگر.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.